dinsdag 27 november 2012

Winterglow


Bedankt voor al jullie mooie reacties op mijn vorige kaart. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel heel tevreden over was. Vandaag heb ik opnieuw een kaart met een vouwsel en zonder afdrukje. Deze kaart had ik al een poosje in mijn hoofd zitten, nadat ik dit velletje in het papierblok zag.

Voor deze kaart ben ik uitgegaan van één van de prachtige velletjes uit het papierblok van First Edition Noir et Chic. Dat is meteen ook het enige velletje DP wat ik heb gebruikt voor deze kaart. De bloemen zijn al met een glitterlaagje afgewerkt.



Ik heb mijn eigen bloemen eraan toegevoegd en er zo een Kerstkaart van gemaakt.




De theebloem is gemaakt van Pickwick winterglow. Deze nieuwste zakjes zijn zo mooi om te verwerken met steeds weer een leuk effect. En dus blijf ik er mee bezig:-) Op de theebloem nog een ivoor parelbloemetje geplakt. 




Daarbij passen heel mooi de Dovecraft blossoms red. Ik heb hier de verschillende maten die in het bakje zitten gebruikt. Op de linker bloem een aster (de groene achterkant heb ik weer verwijderd). De rechterbloem heeft een ivoor parelbloemetje, waarin een handig gaatje zit. Daardoor het steeltje van een rood roosje (zonder de groene achterkant). Vooraan een dubbelgevouwen bloem met erin 3 meeldraadjes. Als je goed kijkt kun je de steeltjes daarvan erdoor zien steken. Ik heb ze een  grove krul gegeven aan het eind.




Verder heb ik nog een rood twine met daaraan een klein stukje rode vintage kant en een klein stukje rood lint erop gestrikt. Er hangt nog een zilveren sneeuwvlok aan en een labeltje uit kraft geponst met daarop een tekst gestempeld met Memento tuxedo black.


Met deze kaart doe ik graag mee met:
Nederlandse Kaartenuitdagingen 31 - kerst-
Card and Scrap 43 - Kerst-
Party Time Tuesdays 96 - anything goes -

Ik hoop dat ik jullie hiermee wat kan inspireren voor nog meer Kerstkaarten...


21 opmerkingen:

  1. Het DP is inderdaad heel mooi! Je hebt een prachtige kerstkaart gemaakt met je altijd weer mooie bloemen.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie warme kleurencombi, ik houd hiervan. Kaart is ook erg leuk afgewerkt!

    Groetjes Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook deze kaart is weer erg leuk geworden. Wat een mooie warme kleuren heb je hiervoor gebruikt zeg. Prachtig dus.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kerstkaart, leuk met allerlei bloemen!
    Groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtexemplaar, Adriana, erg leuk gedaan en mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan deze kaart.
    Dank je wel voor het meedoen bij NKU.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Adriana ik ben er weg van, wat is dit schitterend!!!!!!!!!!!!

    Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie kaart Adriana. Mooi vouwsel.
    Ook je vorige kaart vind ik prachtig.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WOW!!!
    wat een bjoetie heb je weer gemaakt. Ik vind deze theezakjes ook prachtig. Toppie hoor!
    Lieve groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi zeg, prachtig!!!!
    Ik zag dat je volger bij me bent geworden, leuk!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kaart!!! Ik vind de combi van het papier en de bloemen super! Prachtig hoe je dit mooie papier hebt aangevult met je eigen bloemen, super!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele mooie kaart heb je gemaakt. Bedankt voor je deelname bij de N.K.U. Groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a beautiful and special christmas card!! Love your colorchoice!

    Thanx for joining us at Card and Scrap Good luck in the draw, and hope to see you back next time!
    Hugs
    Eva Gro
    DT member Card and Scrap

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kaart Adriana, leuk dat je meedoet bij de NKU.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kaart, je vouwwerkt ziet er schitterend uit. Leuk dat je meedoet bij NKU.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie kaart zeg !!
    Bedankt voor je deelname bij de NKU.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje hoe mooi doe je dat toch en net weer even anders met je vouw bloemen, erg mooi.

    Warme groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie bloem! Ik zou dit patroontje graag ook eens maken. Ik heb al verschillende pogingen gedaan, maar het lukt me steeds net niet. Zou je hier misschien een tutorial van willen maken? Of kan ik het ergens op internet vinden?

    Groetjes,
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is niet zo'n heel gemakkelijke. Ik heb het patroon uit een hobbyblad van de herfst 2012. Zou ik eens moeten opzoeken.

      Verwijderen
    2. Een beetje uitdaging is juist leuk toch?! Als je het patroon wil opzoeken, graag! Ik ben wel benieuwd in welk blad er tegenwoordig nog patronen voor theezakjes vouwen staan? In de bibliotheek hier zijn bijna boeken over theezakjes verdwenen..

      Verwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Ik lees ze met veel plezier!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...