donderdag 21 februari 2013

Distress op stempellinnen


Misschien hebben jullie al gezien wat voor moois Judith en Lotte met het stempellinnen van JOY! hebben gemaakt. Ook ik ben er mee aan de slag gegaan. Wat is het leuk om zoiets nieuws te proberen! 



Het is een geboortekaartje geworden en ik heb hiervoor de Phindy's place digistamp 'brand new' geprint op het stempellinnen. Vervolgens gekleurd met Distress Ink. Eerst even de kleuren uitgeprobeerd op een hoekje. Het werkt wel prettig om eerst met een penseel, zonder inkt, het vlakje een klein beetje nat te maken. Dan vloeit de kleur wat beter. Zie hieronder mijn eerste resultaat.



De volgende kleuren heb ik gebruikt:

Huid: tattered roseantique linenworn lipstick
Muts/ broek: faded jeans
Truitje: weatered wood
Kleed: antique linen
Beer :  brushed corduroy
Achtergrond: bunled sage


De theebloem is gemaakt van Pickwick Forest fruit in mijn favoriete modelletje gevouwen. Dit keer gecombineerd met 2 witte hydrangea's, zo'n prachtig grannie bloemetje, een antieke spacer en een blauwe brad erdoor.





Dit keer ben ik eens flink buiten mijn 'comfortzone' aan het werk geweest met de paper distresser van Tim Holtz. Alle rechte randen van het papier heb ik ermee bewerkt. Het gele papier is van Dovecraft "Garden Party" en het blauwe designpapier is van Marianne Design Paper "Flower Power".

Het blauwe ColorCore cardstock heb ik eerst verkreukeld, daarna weer platgemaakt en toen een fijn schuurpapiertje erover gehaald.

Verder heb ik nog gebruikt:

Dovecraft blossoms 'Tea party' (De gele printbloemen uit dit mixdoosje)
Witte roosjes 15 mm
Witte roosjes 10 mm
Witte rozenknopjes
Witte miniknoopjes
Fizzy Moon lint gestrikt met de JOY!strikjesmaker
MDCreatable-LR0156
MDCreatable-LR0129 (Hiervan heb ik de negatief gebruikt)



En toen... ging dit geboortekaartje in zo'n handig brievenbusdoosje waar Anne-Marije de bestellingen in verstuurt. Een kadootje erbij met folie erom, wit lint, stukje blauw crisplint, stukje Fizzy Moon lint en zo'n lief blauw transparant babyspeentje.


Hopelijk kan ik jullie hiermee wat inspiratie geven.
Een fijne dag!

9 opmerkingen:

  1. Inspirerend is het zeker. Ik had pas de dames gezien, op het creafestival in Hilversum. En toen hadden ze ook van die leuke voorbeelden op linnen bij zich. Echt heel leuk.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Adriana,
    Wat mooi gedaan, prachtig is dat stempelllinnen om in te kleuren, je kaartje is een plaatje..wow...liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief kaartje Adriana! Het inkleuren op linnen is perfect gelukt en dat speentje is zo'n lief detail.....een prachtkadootje is het zo!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Adorable card, and I love the image and all the embellishments you have used.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige babykaart! Leuk effect geeft de stempel op linnen. Een heel mooi geheel.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaart.
    Fijne dag en groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig kaartje en de bloemen zijn - als altijd - weer erg mooi!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een mooie kaart. Zo veel details!
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Ik lees ze met veel plezier!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...