dinsdag 15 april 2014

Theebloem vouwen met Sizzix

Sinds ik mijn Big-Shot heb, snij ik heel graag met stansjes de papiertjes uit de theezakjes. Het heeft mij weer verrassend nieuwe mogelijkheden gegeven. Enorm leuk!
Het is echt heel makkelijk. Graag wil ik jullie vandaag laten zien hoe ik een theebloemetje maak met behulp van de Sizzix Framelits die uit de set Labels, Fancy #6.
Voor dit voorbeeld heb ik het stansje van 4,13 cm gebruikt. Dit is de grootste, van deze set, die uit een theezakje kan. Klik eventueel op de foto's, dan kun je ze nog groter zien...
Snij uit 8 theezakjes een papiertje. Zoek een handig punt, waar je hem steeds op dezelfde plaats vastzet met een velletje post-it. Ik heb bij dit theezakje gebruik gemaakt van het handige lijntje. Door deze precies in het midden te houden, komt het zo ook mooi uit met het vouwen.
Vouw de papiertjes diagonaal met de afbeelding naar binnen. (Ik heb voor de foto even met potlood streepjes gezet.)
Vouw de papiertjes recht met de afbeelding naar buiten.
Vouw de papiertjes zoals op de foto. De vouwen doen het werk...
Doe dit zo met alle 8 de zakjes.
Een beetje lijm op de plaats die ik hier met een X heb aangegeven op het zakje.
Het volgende vouwsel er deels tussen schuiven helemaal tegen de vouw. Als je het goed doet, zijn zowel de voor als achterkant van je theebloem zo bruikbaar en zien er hetzelfde uit, wat vorm betreft.
Ook nog even een foto wat meer van de zijkant, zodat je een beetje kunt zien dat de vouwsels in elkaar geschoven zijn. Misschien komt de bloem je wel bekend voor? Ik heb hem verwerkt op mijn vorige kaart Bella Sleeping.
TIP: stans het zakje gewoon dubbel uit. Dat geeft een mooiere snijrand en met een beetje mazzel is het andere papiertje ook bruikbaar! Wat ik wel doe, is even de randjes voorzichtig loshalen als het zakje erg gebobbeld is...

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog een vraag hebben, laat het gerust weten. En als je ermee aan de slag gaat, zie ik graag het resultaat!

Veel knutselplezier!



6 opmerkingen:

  1. wat een ontzettend leuke bloemen zijn dit. Je brengt me wel op ideetjes, want ik heb ook zo'n soort (net anders) stansen. Nu alleen nog de tijd vinden ;-)
    xxxx Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit een super tutorial. Echt eentje om te onthouden en eens uit te proberen.
    Bedankt voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dit met ons wilt delen Adriana. Je theezakjesbloemen zijn en blijven kleine juweeltjes!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee. Ga ik vast eens proberen. Bedankt voor deze tip en uitleg.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Adriana,

    wat een mooie tutorial, je theebloem is zo mooi met dit stansje. Heel origineel!

    Liefs,

    Lins x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend zo apart en mooi, jou bloem..... bedankt voor je idee hij is goed te doen zo !

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Ik lees ze met veel plezier!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...